Getest: Argan Olie

De laatste tijd hoor ik alleen maar fantastische verhalen over Argan olie, ik was dan ook erg blij toen mijn moeder een flesje mee nam uit Marokko. 

 In Nederland zijn verschillende producten met Argan olie te krijgen, zowel gemengd als pure olie.

Argan olie word ook wel het vloeibare goud genoemd, omdat het vrijwel overal goed voor is. Ik wilde de olie vooral proberen voor mijn haar. Ik heb extentions en blondeer mijn haar, de punten zijn dus vaak erg droog.

Argan olie is prijzig, dit omdat het productieproces handmatig en zeer intenstief is. De olie komt uit zaadjes die weer in de pit zitten van een olijfachtige vrucht, de pit is lastig te breken. Ook is deze boom, een bedreigde boomsoort die alleen nog groeit in Marokko en Algerije. 

Zeker na een beetje vooronderzoek werd ik nog enthousiaster en ben ik begonnen met een week lang de olie dagelijks aan te brengen in mijn haarpunten.
Normaal doe ik dit met olie van ‘L Oreal of Biosilk, zo kon ik goed zien of deze olie echt zo goed is als iedereen zegt.

En ja dat is zeker zo! De eerste paar dagen vond ik het net iets gladder en mooier dan met mijn andere olietjes maar na een week zie ik echt verschil! Ik dacht niet dat het ooit nog ging gebeuren maar mijn haarpunten zijn gewoon glad, zacht en mooi 🙂

Voor iedereen met droog haar; zeker aan te raden! Let wel even op dat je pure Argan olie koop, dit is echt het beste.

Argan olie is ook te gebruiken voor o.a. je nagels, eczeem en in je eten. Kijk voor alle mogelijkheden even op http://www.arganolie.eu

Waarvoor zouden jullie Argan olie willen proberen?

7 comments

  1. Je kan het ook gebruiken voor een droge huid toch? Ik zou dat doen waarschijnlijk en misschien de puntjes van mijn haar hoewel ik wel bang ben dat het dan eerder vet wordt. Maar ik zou het zeker proberen! Jammer dat het prijzig is..

  2. Yes voor een droge huid is het supergoed! Als je haar echt droog is zou het niet vet moeten lijk na het gebruik van olie, omdat deze intrekt. Je moet het wel alleen op de puntjes gebruiken:)

Leave a comment