Mira #1 De Kater


“Nog eentje dan”, hoor ik terwijl mijn hoofd al bonkt en mn maag niet helemaal normaal voelt. Voor de gezelligheid neem ik er met kleine tegenzin nog een want ik ga ook al niet mee uit. Nee, ik ga braaf aan school werken en series kijken. Op zaterdag avond.

Iedereen is de deur uit en ik zit inmiddels met mn schoolboek achter de laptop aan tafel. Het is wel koud zeg en ik heb dorst. Nog een klein glaasje Disaronno kan vast geen kwaad. 

10 minuten later.
Brr, het is wel heel koud, ik ga lekker met de laptop in bed liggen, één aflevering en dan weer aan de slag.

2,5 uur later.
Wow het is echt spannend! Zal ik er nog een kijken? Mm nee ik moest nog wat doen voor school. Oh, is het al zo laat? Ik ben eigenlijk ook best wel moe.
Nog even een spelletje op mn telefoon en dan lekker slapen, dan ben ik morgen fit om veel te doen!

1,5 uur later.
Mm kan me niet meer concentreren op het spelletje, lekker slapen dan maar. Gaap.
4 uur later.
Auw, bleh, meeh mn hoofd, en ik ben ook n beetje misselijk. Hoe laat is het? Ik blijf nog lekker even liggen. Purrr purr purr, de katten willen aandacht, en veel ook. Maar ik heb hoofdpijn! Ik geef ze een aai en eten en duik weer terug mn bed in.

5 minuten later.
Purr purr purr we willen spelen! Ik niet, ik wil liggen, met een deken over mn hoofd.

2 uur later.
Zal ik anders eens uit bed gaan? Mm het is wel koud buiten de dekens, nog 10 minuutjes..

2 uur later.
Zo laat al? Ik ga er maar eens uit, lekker in bad mn serie kijken.

Mm het water is niet echt warm, ik krijg het een beetje koud, het warme water is op. Ik hijs mezelf uit bad en sleep me naar de waterkoker, misschien dat dat helpt.
3 tripjes van de keuken naar de badkamer later, kom ik er achter dat het voor geen meter werkt.
Dan maar even opwarmen in bed.

4 uur later.
Hee, is het al donker? Ik geloof dat ik wel een beetje wakker ben, misschien moet ik wat eten. Nog steeds in mn badjas sleep ik mezelf weer naar de keuken, voel ik nou hoofdpijn? Er liggen nog noedels, das lekker makkelijk.
Vanavond weer een feestje, mag mn haar wel eens wassen. Ik heb ook wel eens lekkerder geroken. Zittend op de deksel van de wc kam ik mn haar uit, staan is zo vermoeiend,
De douche op zn heetst en spoelen maar. Mm ik ben n beetje slapjes, ik plof neer op de bodem van de douche en gebruik extra veel opwekkende douchegel.
Ik geloof dat ik een klein beetje bij begin te trekken.
Wel koud zo, uit de douche, toch maar mn badjas aan. Ik moet ook nog een stukje schrijven..mm even onder de dekens met de laptop? Ik heb nog wel even tijd.

Al schrijvend besef ik me wat ook al weer de reden wat dat ik bijna nooit alcohol drink.

4 comments

  1. Hahaha wat super leuk geschreven! Ik drink ook niet meer veel de laatste tijd en als ik dan een avondje (goed) ben wezen stappen, ben ik echt doodziek de dag erna haha! Beterschap/succes met de kater hihi 😉

  2. Leuk artikel! Heel herkenbaar! Ik probeer zo min mogelijk te drinken om te voorkomen dat ik me de dag erna zo moe voel, maar soms gaat het sneller dan je denkt en krijg ik na één wijntje de dag erna al hoofdpijn.

Leave a comment