Ongelukkig #2

Draaidag 6 - Woonhuis

Zoals jullie hebben kunnen lezen werk ik mee aan een film. Vandaag de eerste opnamedag gehad, echt heel bijzonder. 


Om 7 uur vertrok ik uit Tiel om te gaan filmen in omgeving Eindhoven. Daar mochten we gebruik maken van een woonhuis om alle scenes binnen op te nemen. 
Ik wil natuurlijk nog niet te veel los laten over het verhaal maar ik zal toch vertellen hoe de dag gegaan is. 
Vandaag heb ik voor het eerst de acteurs gezien en wat een superteam hebben we! We hebben in de slaapkamer en huiskamer van Bram gefilmd. Een film opnemen gaat natuurlijk niet op volgorde dus soms was het even puzzelen wat er moest gebeuren. We hebben een stuk of 8 scenes kunnen filmen waaronder de verjaardag van Bram en de dood van zijn moeder. 
Dit was voor mij mijn eerste filmervaring en ik vond het heerlijk. Ik heb ontzettend veel dingen kunnen doen, meegekeken en geleerd. 
Officieel was ik vandaag productieassistent. Ik heb van alles gedaan, van make-up en kleding tot snoeren vasthouden en opruimen. We hebben prachtige shots kunnen maken en alles ging zoals het bedoeld was. 
Morgen ben ik assistent-opnameleider en gaan we filmen in de dierentuin waar ik uiteraard heel veel zin in heb! Na het filmen zijn we naar ons luxueuze hotel gegaan en hebben we nog wat gedronken. Morgen mogen we weer om 6 uur klaar staan dus ik duik mn kingsize in. I’ll keep you posted! 

Hebben jullie wel eens aan een film meegewerkt?

Leave a comment