Marie-Stella-Maris

Zelf probeer ik naast budget producten ook producten te kopen die verantwoord zijn, zoals bijvoorbeeld enveloppen van gerecycled papier, biologisch vlees en producten waarvan een deel naar een goed doel gaat.


Al een tijdje zag ik de reclame van Marie-Stella-Maris op televisie, ik besloot een flesje te kopen en wat meer uit te zoeken over dit merk.

De flesjes kosten bij Albert Heijn ongeveer €1 voor 0,5 liter. De smaak vind ik zelf eigenlijk hetzelfde als kraanwater maar ik ben wat dat betreft misschien niet zo’n fijnproever.

Het motto van dit merk is “Drink water, give water”. Toen ik de site (www.marie-stella-maris.com) bezocht las ik dat er per verkochte liter 5 cent naar drinkwaterprojecten gaat, best weinig vind zelf.

Het huidige project is een verbeterde toegang tot schoon drinkwater creëren in Mweteni, Tanzania.

Met het ingezamelde geld wordt een zwaartekracht-traject aangelegd waarbij water vanuit een hoger gelegen bron naar de dorpen geleid wordt. Het plan is om in deze regio 5 van deze trajecten aan te leggen, waarvan er 1 in 2011 al voltooid is.


Goed project in ieder geval, ik heb natuurlijk geen verstand van productiekosten etc., maar het lijkt mij dat er wel wat meer dan 5 cent per verkochte liter naar de projecten zou kunnen gaan.

Opmerking 21-05-2013: Van Stella Maris kreeg ik de opmerking dat de genoemde prijs in mijn blog niet klopte, ik heb inderdaad een foutje gemaakt. De halve liters worden verkocht voor €0.39 per flesje en waren die bewuste week ik de bonus: 3 flesjes voor €0,99. Hierdoor moet ik mijn mening over de opbrengsten wat terugtrekken en vind ik het bedrag per verkochte liter dat naar de projecten gaat een stuk redelijker!


5 comments

  1. Hi Mira,

    Ik las net je blogpost, wat leuk dat MARIE-STELLA-MARIS je is opgevallen en dat je er iets over schrijft!
    Ik stuur je dit berichtje omdat ik benieuwd ben bij welke Albert Heijn je het flesje gekocht hebt?
    In principe worden de 0.5L flesjes namelijk voor 0.39ct verkocht bij alle AH's (de 1L worden verkocht voor 0.59ct).

    En toevallig zijn de halve liters deze week in de bonus; 0.99ct voor 3 halve liters 😉

    Veel dank voor je reactie alvast en ik wens je veel succes verder met je blog!

    Hartelijke groet,

    Pien van Wijmen
    Content Creatie MARIE-STELLA-MARIS

  2. Beste Pien,

    Excuses voor de late reactie, ik ben een tijdje weggeweest!
    Ik heb inderdaad een foutje gemaakt en zal dit direct aanpassen. Het ging inderdaad om een bonusaanbieding die er doorheen geglipt was vanwege de vele boodschappen.
    Bedankt voor de opmerking.

  3. Is dit zo'n merk dat gewoon het lokale grondwater op grote schaal wegslurpt om het voor een factor 1000 van de normale waterprijs terug te verkopen aan degenen waarvan het is afgepakt? Nestle doet dit op grote schaal overal op aarde.

  4. Ik ga dit even voor je uitzoeken. Zo uit mijn hoofd komt het water uit Europa en niet van een plek waar ze amper water hebben. Interessante vraag, wordt vervolgd!

Leave a comment